Friday, July 6, 2012

MAAF DARI SAYA...

Assalamualaikum,...baru harini saya berkesempatan menulis...  rasanya semua dah sedia maklum yang saya tidak lagi tinggal di Desaria ni...saya tidak mahu mengucapkan selamat tinggal kerana kita pasti akan berjumpa lagi...tapi saya ingin memohon maaf segala salah dan silap saya, jika ada tekasar bahasa..segala kekurangan saya disepanjang penglibatan saya dalam persatuan...tolong sampaikan salam dan maaf saya  kepada mereka yg tidak tahu yg saya tidak lagi di sini..atau jika ada yg bertanyakan tentang saya...jangan kata yang saya tidak suka lagi tempat ini....di sinilah anak anak saya membesar dan saya mengenal jiran dan kawan...mana mungkin saya melupakan tempat ini....saya sayangkan semuanya di sini..walaupun saya pernah merancang untuk tua dan mungkin mati di sini,..tapi siapalah saya?...siapa yg tahu Rahsia Allah ?..kita memang tahu destinasi dan arah tujuan hidup kita tapi biarkan Allah yg menentukan pengakhir cerita perjalanan kehidupan itu...walaupun sedihnya hanya Allah yg tahu ketika meninggalkan tempat ini..tapi saya tidak mahu rasa TERPAKSA .....kerana saya percaya sesiapa yg rasa TERPAKSA melakukan sesuatu...dia akan TERSIKSA dlm kehidupannya....

Terimakasih yg tidak terhingga kepada zue dan jiran jiran jln 20 dan kawan kawan yg lain yg bersusah payah mengadakan jamuan bbq untuk saya dan keluarga..bukan jamuan perpisahan..tapi tanda sayang mereka ....terimakasih juga kpd mereka yg memberi cenderahati sebagai tanda kenang kenangan...juga kpd Pak Tom, Adly, Sham dan Fuad yg membantu kami berpindah..hanya Allah yg dapat membalas setiap titis keringat ..tak lupa saya pada abg Akob yg membantu saya menanggalkan barangan letrik...rindunya saya pada semua YATIEs ,ayu, zue ,sera .. jiran jiran jalan 20..kawan kawan mengaji dan yg lain yg tak mampu saya sebutkan satu persatu di sini.....

Kepada semua AJKs persatuan, KRT, Surau...yg saya  tidak sempat mengucapkan sesuatu...saya suka bekerja dgn kalian....teruskan ikhlas berkhidmat...kerana tentunya ada rahmat dan nikmat.....kepada semua..doakan kebahagiaan saya..keselamatan saya dan segala doa yg baik baik untuk saya walau di mana saya berada...saya sayangkan kalian..kalian ada dihati saya...akan saya bawa bersama sama..kemana mana...

Akhirkata....pesanan untuk  semua dan diri saya sendiri......jgn lupa berSyukur bila diberi nikmat...dan banyakkan Sabar bila diuji Allah..kerana SYUKUR dan SABAR itu adalah pelengkap kehidupan yg paling indah ......

Wasalam



Ella


.

16 comments:

  1. All the best to Ella & family May Allah Bless You And The Days To Come

    ReplyDelete
  2. sampai hati enkau la, nape pindah la? ada org sakitkan hati enkau ke? pergi jahanam org tu kalau ada. aku sayang enkau. of coz aku doakan yg baik baik utk enkau. enkau baik kau berhak dapat yg terbaik. cuma tempat ni mesti tak berseri lagi mcm dunia aku tanpa enkau. hu hu hu

    ReplyDelete
  3. Ella,

    pelik rasanya bila lalu depan rumah kamu tapi hakikatnya yg kamu bukan pemiliknya lagi. saya tidak mahu menipu diri saya sendiri yg saya rasa sangat sayu.

    ReplyDelete
  4. orang baik akan selalu disayang dan dikenang, orang jahat yang harus ditendang dari Desaria ni.

    ReplyDelete
  5. Orang baik akan dikenang..orang tak baik pun akan diingat....hanya Allah yang tahu kebenarannya. Kisah semalam jangan diulang....supaya menjadi panduan masa hadapan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam blog pak tom haritu ramai lagi yg tersenarai nak meninggalkan Desaria ni, nape tak kepoh melahirkan perasaan sedih pada diorang tu? Jgn buat ella serba salah dan bersedih atas keputusan dia dan dan keluarganya meninggalkan tempat ni. Doakan je yg terbaik utk dia coz she deserve to have it..

      Delete
  6. weiii...ntah ntah kita je yg teringat ingat ella, dia tengah seronok tenggelam timbul kuak lentang dlm swimmingpool. pakai bikini lagi tu, jgn lupa pos gambar pakai bikini tu ella..ha ha ha..ella, ella, memang terasa betul ketiadaan enkau tu, yg paling aku rindu dengar enkau ketawa.

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum kpd semua pemberi komen yg dikasihi,

    saya sebenarnya baru je baik dari demam...xtaulah 'demam ketegor 'penunggu rumah atau demam rindukan kalian...he..he..terimakasih atas doa dan sayang kalian pada saya...Serahkan pada Allah untuk meng' kategerikan'siapa hambanya yg baik dan jahat di mataNYA..kita semua manusia biasa yg xterlepas dari kekhilafan..sebagai hambaNYA..demi mengharap redha Allah, saya memaafkan segala yg melukakan hati saya sewaktu di sana..dan juga meminta maaf di atas segala kekhilafan saya sendiri..

    Saya masih belum berpeluang berkuak lentang dalam swimmingpool lagi..nipun tengah pening mencari periuk nasik yg entah dalam kotak mana saya sumbatkan..saya belum berkesempatan memasak sejak pindah..harini baru nak start...malam ni di surau tempat saya ada tahlil dan bacaan yaasin sempena menyambut Ramadhan...Ahad ni kami sekeluarga menerima undangan bezday party di swimmingpool di sini..he he..sama jer rasanyer di Desaria..ada je aktiviti taman.

    kita akan saling doa mendoakan...saya sayang kalian..wassalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I suka ayat "mengkatogerikan"....waallahualam...

      Delete
  8. nasi lemak buah bidaraJuly 12, 2012 at 4:25 PM

    akak ni pakkal tak berduit kalau tak pun dah ikut pindah macam ella gak, tak bahagia mana pun duduk di sini, kadang kadang berjiran dgn nepal lagi baik daripada bangsa sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesiannya....nepal gak yg disanjung...hidup nepal

      Delete
    2. nasi lemak buah bidara,

      bahagia itu tidak ada di mana mana..ia ada dalam hati kita..redha dan rasainyalah...Alhamdullillah saya di Desaria dan tempat tempat sebelumnya telah dikurniakan jiran jiran pelbagai bangsa yg baik baik belaka...

      Delete
  9. makcik tumpang lalu jap, mana nak order kue batang buruk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. macik ni sesat haluan ke ape? BATANG BENAR saya taulah makcik.

      Delete
  10. ni yg mak jeles ni nyah, berparty party di swimmingpool gitu,bila nak jemput mak ,nyah.. BBQ ke..makan durian tepi swimmingpool tu dibenarkan ke nyah?

    ReplyDelete
  11. dgr khabar ramai lagi yg akan mengikut jejak ella, orang kuat, penting dan rajin semuanya akan meninggalkan kita di Desaria ni tak lama lagi, haiiii...tinggallah kita orang orang yg tak
    bersemangat dan yang kus semangat.

    sapelah yg layak menggantikan diorang ni nanti..lu ada berani??

    ReplyDelete